گردهمایی جمعی از دبیران و دانش آموختگان دبيرستان رسوليان یزد

یزدفردا:جمعی از دانش آموختگان دبيرستان رسوليان یزد در ديدار با معلمين دوران تحصيل، در خانه مظفر عرب گرد هم آمدند تا خاطرات خوش دوران تحصیلشان را با معلمان خود مرور کنند.
این گردهمائی به ابتکار مرحوم حمیدیا استاندار فقید یزد از سالها پیش برنامه ریزی و انجام می شد كه در زمان غلامعلي سفيد استاندار اسبق نيز ادامه يافت اما چند سالي متوقف شده بود و در سالجاري به همت علي اكبر اولیاء نماينده مردم یزد و صدوق مجددا برگزار و بااستقبال پرشور دانش آموختگان آموزشگاه روبرو شد .در اين گردهمايي بسياري از مسئولین قدیم وجدید استان حضور داشتند و می توان گفت جمعی از امروز ی ها گرد هم آمدند تا خاطرات خوش دیروزشان را با هم مرور كرده و تلاش معلمان آن روز های خود را پاس بدارند .
غلامعلي سفيد استاندار اسبق استان يزد گفت: مرحوم حميديا استاندار فقيد يزد اين توفيق را پيدا كرد كه براي اولين بار گفت معلمين خود و معلمين معاونين و مشاورين خود را بشناسد و با هم نشست داشته باشند كه هر ساله دور هم جمع شده و از نظرات همديگر استفاده مي‌كردند. پس از آن نيز اينجانب افتخار برگزاري اين مجلس را داشتم و بعد از آن تقريبا اين سنت حسنه فراموش شد.
امسال مهندس اوليا نماينده يزد و صدوق پيگيري نمود و مجددا اين گردهمايي برگزار شد.
در ادامه مشكيان يكي از فرهنگيان يزد گفت: يكي از شغل‌هايي كه دارنده آن عزت دنيا و آخرت را توأم دارد شغل معلمي است.
نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم گفت: اينجانب به نمايندگي از همه دانش‌آموزاني كه علم و دانش را از شما فراگرفته‌اند دست تك تك شما چهره‌هاي فرهنگي را مي‌بوسم و به فرموده مولا علي(ع) هر كس يك كلمه به ما ياد دهد ما را بنده خود كرده است و ما ابراز كوچكي و بندگي را خدمت شما داريم.
علي‌اكبر اوليا در ادامه افزود: مدرسه رسوليان يكي از كارخانه‌هاي انسان‌سازي است كه چهره‌هاي فرهيخته و والايي را تحويل جامعه داده است و اين موثر نبود مگر به سبب گلچيناني كه در كسوت معلمي در آن مدرسه فعاليت داشته‌اند و سنت مدرسه رسوليان و تربيت چهره‌هاي فرهيخته اكنون در موسسه جوادالائمه برگزار شده و ادامه دارد.
وي در پايان گفت: توسعه استان يزد منوط به اولين محور آن توسعه منابع انساني است كه رشد و نموكنندگان در اين مكتب فرهيختگاني خواهند بود و انشاا... اين حركت ماندگار بوده و آينده ايران عزيز و استان ما با سربلندي بيشتر رقم خواهد خورد.
گفتني است در اين مراسم كه با حضور مديران كل آموزش و پرورش اسبق و فعلي استان يزد و برخي ديگر از مديران استان برگزار شد ضمن بزرگداشت ياد و خاطره شهيد صدوقي، شهيد پاكنژاد، رمضانخاني، عرب، شمس‌الدين خرمي و وفائي‌شاهي موسسين و مديران و دبيران اين دبيرستان از دبيران سابق دبيرستان رسوليان نيز تجليل گرديد.

شایان ذکر است  :  آخرین گردهمايي دانش آموختگان (از سال 51 تا77 )دبيرستان رسوليان که باحضور جمع كثيري از دانش آموزان سابق اين آموزشگاه  در محل اين دبيرستان برگزار شده بود یزدفردا اردیبهشت 87  طی خبری با عنوان " گزارش اختصاصی یزدفردا :جمعی از بزرگان شهر گرد هم آمدند تا خاطرات خوش دبیرستان رسولیان را با هم مرور کنند
انعکاس داد که در آرشیو یزدفردا قابل روئیت است.
و البته خبر گردهمائی سال 84 رسولیانی ها را نیز که با حضور مدیر فقید این دبیرستان برگزار شده بود در یزدفردا می توانید در خبر

   

مديران امروز دانش آموزان ديروز

http://yazdfarda.com/news/449.html
 

  بیابید

یزدفردا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا